Lekker fit in een luguber hotel in Orval

6 juli 2015 - Florenville, België

Allereerst nog bedankt voor het schrijven in mijn reisboekje, vol met raadgevingen en tips. Het heeft me al over een reeks warmte dips heengelopen.
Maar gisteren een hele fijne dag gehad met Maja, al was ik in de morgen niet te genieten. Ik voelde me zo belabberd, maar des middags was ik weer helemaal opgeknapt. Een avond van te voren (zaterdag nog geprobeerd een stempeltje te scoren bij de plaatselijke pastoor. Helaas had deze geen zijn omdat heel  Bastogne ging trouwen. Het ene paar was de kerk nog niet uit of de volgende kwam al weer binnen. Tussen de twee paren in naar de sacristie geslopen om te vragen om een stempel. Helaas hij had alles in de pastorie, of we rondom half zes terug wilde komen. Wij om half zes terug en geen pastoor, weer terug naar de kerk, daar was iemand de rommel aan het opruimen en vertelde met een glimlach, dat de pastoor vm in het cafe zat.
Gelukkig zondag was hij er, dus weer een stempel erbij.
Zondag zijn we naar de abdij van Orval gegaan. Door mijn vermoeidheid heb ik er niet zoveel van meegekregen. s'Avonds heerlijk gegeten bij de italiaan met een flesje heerlijke wijn. Kortom een heerlijk weekend.
Vanmorgen vroeg (7 uur) uit de veren, het ontbijt stond al op ons te wachten. Ik natuurlijk weinig gegeten, de zenuwen om weer te vertrekken en afscheid nemen van Maja. Helaas mijn fiets stond in de garage en onze ontbijt medewerkster kon de deur niet open krijgen, wist de cijfercombinatie niet meer. Maar na enkele telefoontjes kon ik eindelijk bij mijn stalen ros, gezien zijn glimmende toestand had hij er zin in. En na een kort afscheid op naar de franse grens, het was opvallend hoe fit ik was. Heuvels het zijn eitjes voor mij. Het landschap is prachtig en het weer prima een lekker koel windje, echter rondom twee uur vond ik het te warm worden, dus in Villers-devant Orval een hotel opgezocht, met de mooie naam Du Vieux Chateau. Ze hebben 14 kamers en ik ben de enigste gast. Het ziets er eigenlijk niet uit, krakende vloeren, lauw bier, maar de mensen zijn  heel aardig.
Trouwens Arna wel een kaarsje gebrand bij de heilige Antonius. Tot zover 1 flacon bij den Pruis in Monschau laten liggen, dus het valt tot nu toe mee.
Mijn gps zo goed ingeprogrameerd, dat ik teveel waypoints erin heb zitten, gevolg de route kan ik niet aflezen. (Maar gelukkig Theo, hebben we het boekje nog)
 Foto's lukt ook niet met dit berelangzame internet, misschien gaat het in Frankrijk beter

1. Jelle:
    Hoi Wijbrand,
    Je bericht wordt gesponsord door Auto huren in Boston.
    Waarvan acte.
    Groet uit Woudbloem
  2. Jan:
    6 juli 2015
    Hoi Wijbrand , je schrijft mooie verhaaltjes en ondanks de tegenvallers gaat het kei goed.??? Ik kijk alweer uit naar je volgende avontuur verhaal. Veel succes en neem de tijd !!!!!!! gr Jan
  3. Frank:
    Hoi Wijbrand, leuke verhalen,succes en veel plezier. Gr Frank
  4. Jesse & Siemjan:
    Bonsoir mon frere,
    Sorry dat ik gisteren niet mailde maar er kwam iets tussen.
    Ja donderdagavond naar the Who. Het was geweldig. Pete was echt in vorm en doolde als een jong veulen over het podium en zijn gitaar. Aan Rodger kan je wel merken dat hij de 70 is gepasseerd, maar wij vonden hem goed bij stem (in tegenstelling tot de Volkskrant). Het enige jammer was het publiek. Die ging niet mee en dat was wel jammer.
    We waren wat later thuis dan gepland omdat de elektra bij de NS buiten werking was: blikseminslag of zo. Als het geen vierkante wielen zijn, is het wel wat anders.

Liefs en tot morgen en denk erom: Gezond de fiets af komen hé
  5. Betsy:
    6 juli 2015
    een goede rust doet wonders. geniet van de volgende etappe
  6. Jesse & Siemjan:
    7 juli 2015
    Bonsoir mon frere,
    Volgens mij was het weer een hele warme dag. Nou is dat wel lekker om in te werken (zittend), maar om in te fietsen ..... Het wordt morgen helaas een stuk kouder, wellicht goed fiets weer.
    Met ons gaat het goed; Jesse is naar de film want hij is klaar.
    Over anderhalve week gaat hij het toneel op.

Tot morgen