Spaanse warmter

2 juli 2015 - Roermond, Nederland

Het is nu 5 uur in den morgen. Vannacht goed geslapen met de airco op full. Het was gisteren een Spaanse dag, vooral na  uur werd de hitte ondragelijk. Zodoende heb ik mijn eindtarget Houthem maar moeten laten vervallen en kwam in Roermond terecht. De dag begon mooi, al was het landschap tot Deurne weinig interessant , het kwam me allemaal te bekend over en het schoot maar niet op (zat tussen m'n oren). Maar zoals al gezegd na Deurne (waar ik nog zonnebrand heb gekocht, was die natuurlijk vergeten). OP mijn eerste stop in Griensveen sprak ik een man die ook de tocht naar Santiago had gemaakt. Dus vol met raadgevingen kon ik weer op pad. Bij de maas in Kessel een lunch genoten bij Annie Orem. (Annie was de verpleegkundige, die ons begeleidde bij de introductie van de theorie van Orem op Kempenhaeghe. Vandaar haar "achternaam'Ze runt nu samen met haar vriend een restaurantje bij het pontje van Kessel. Hierna langs de Maas gereden, een prachtige route, alhoewel de hitte ondragelijk werd. In Swalmen een uurtje in het gras geslapen onder de schaduw van een grote beuk en nagedacht hoe verder. Besloten om maar te stoppen in Roermond. D us heb ik nu lekker geslapen bij "de Valk" . s-Avonds gelukkig nog beeld en spraak contact gehad met Maja. Geprobeerd nog Roermond te verkennen, maar dat was van korte duur, het was of ik in een sauna liep. In eten had ik echt geen zin in, gelukkig was er Mac in de buurt (wordt nu gestoord door facetime uit Veghel, kijk en dat is lekker wakker worden), waar ik toch nog een BigMacmenu naar binnen heb gewerkt.
Vandaag probeer in naar Aken te fietsen om verder te gaan op de Vennbahn, maar nu eerst het ontbijt mmmmmm

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jesse & Siemjan:
    2 juli 2015
    Hé Wijb, ik heb met je te doen. Het is erg warm. Het is nu half tien en eigenlijk moet je niet op de fiets zitten. Vandaag een eind te gaan zeg: van Roermond naar Aken. Neem de tijd. Hopelijk komen er ook minder hete dagen aan.
    Good luck en denk er aan : zorg dat je gezond van de fiets stapt.
  2. Jan:
    2 juli 2015
    Heej wijbrand, heet en ga zo maar door . Het zal vandaag ook afzien worden dus misschien ook iets korter op de fiets en zeker veel drinken. Heel veel succes en denk aan jezelf. wat later in Santiago de Compostela mag toch wel ,je hebt de tijd Gr Jan
  3. Betsy:
    2 juli 2015
    Ha Wijbrand, je bent al goed bezig. Ik zal wat koele Ierse wind naar je toesturen.
    heel veel succes en avontuur op je travels. en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    XX
  4. Annemarie:
    hee Wijb,
    Ik krijg het al warm van het lezen van je bericht! Pas goed op jezelf.
    groet,
  5. René:
    Dag Wijbrand,
    Wat een straf begin van je tocht, maar bedenk dat ongetwijfeld na zonneschijn regen komt!
    groet, René
  6. Leo bakker:
    Hallo Wijbrand,
    Ja, dat komt ervan . boven de 65 behoor je tot een van de doelgroepen van het Nationaal Hitteplan . Ik zou dat plan er maar even bij pakken en de aanwijzingen opvolgen. Als ik bij mezelf bruine urine constateer wordt het tijd voor een koel helder biertje.
    Succes onderweg!!!!!

Leo
  7. Theo van den Berg:
    3 juli 2015
    Hallo Wijbrand,,
    Je wordt al direct flink op de proef gesteld, pas je snelheid en afstand hier op aan en luister naar je lichaam. Er zullen nog vele verschillende dagen komen voordat je in Santiago aankomt. Geniet van elke dag.
    Buen Camino
    Theo en Marieke
  8. Jesse & Siemjan:
    3 juli 2015
    Hé Wijppie,
    Ik heb gisteren niets ontvangen. Hoe kan dat?
    Ik ben gisteren naar Amsterdam geweest voor the Who, Ik had een dagje vrij genomen en ben lekker gaan winekelen, Eerst naar Concerto, daar was ik ergens in de vorige eeuw geweest. Ik ben me daar weer te buiten gegaan en heb weer 3 plaatsje uit dat moet (Deze moet je gehoord hebben van de Sint) gekocht en nog meer onder meer een jazzy Afrikaan op de sax.
    Toen naar de Bijenkorf (natuurlijk) en eigenlijk was ik daar nog nooit goed geweest. Ik daar kleren gekocht. De rest hoor ik morgen (of overmorgen).
    Groeten en denk erom: gezond de fiets afkomen hé
    Liefs Jesse en Siemjan
  9. Marga:
    4 juli 2015
    Hey Wijb,
    Tropische dagen. Misschien lekker siesta nemen en vroeg en laat fietsen en in de schaduw 's middags even slapen. Pas op voor zoutgebrek, had ik in Niger lang geleden. Ik zweette niet zichtbaar en begon als door een beslagen ruit te zien, zoutgebrek vertelde mij toen iemand. Al vast een voorbereiding voor warm zuid Frankrijk en Spanje! Doe het rustig aan, je hebt alle tijd. En geniet ze!
    Liefs, Marga en Jelle