Het gaat me allemaal te langzaam

8 juli 2015 - Vienne-le-Château, Frankrijk

Vanmorgen opm 6 uur klaarwakker, spulletje bij elkaar gezocht en evebn buiten een riondje gelopen. Blijkt dat ik nauwelijks 10 meter van de franse grens zit.De man moest nog even naar de bakker, voor mijn ontbijt. Bleek bij aankomst  dat er nog twee gasten waren. Tijdens het ontbijt, die werd overschaduwd door het nieuws van FRance 1, werd mij in half frans half nederlands het nieuws begeleid door onze hotelier. Die duidelijk niets van de grieken moest hebben. Immers wijn betaalde voor hun  met onze centen. Ook de jeud kreeg er flink van langs, ze zuipen maar etc etc. Om 8.30 vertrokken en natuurlijk meteen een heuveltje een niet zo goed begin, maar niet getreurd er zouden nog vele volgen. Het was of ik vandaag pak in mijn benen had. Bij elke heuveltje was het lopen geblazen. Het landschap was prachtig en ook de dalingen, maar de zon liet ook weer van zich spreken. De vele rustpauzes hielpen me in het zadel. Ging het ook nog wat regenen onderweg, ja een pelgrim moet lijden. Aan het eind van de middag kwam ik in Dun-sur-Meuse aan bij Joost en Simone, die daar een B&B runnen. Hele aardige mensen uit Bergen op Zoom. s'avonds hebben ze voor ons, er waren ook nog twee bouwvakkers, lekker gekookt idiaal! De bouwvakkers kwamen uit Uden, die werkte voor Nederlanders in de buurt, omdat franse aannemers niet te vertrouwen zijn. Ze komen hun afspraken niet na, komen te laat, belofen van alles en doen niets, Trouwens een oom van Simone is in het verleden directeur van "de blauwe kei" geweest. De wereld is een dorp.
Na een goed ontbijt weer op den stalen ros, Gelukkig het was bewolkt, maaaaar wel weer konstant tegen wind. Nog langs enkele monumenten van "The Great War" bezocht, want daar struikel je hierover. Ondanks dat het niet koud was vorderde ik door de straffe wind langzaam en natuurlijk ook weer eens verkeerd gereden, balen!
Maar nu zit ik in een klein hotelletje in Vienne le Chateau. IK wilde wel verder, maar de volgende 50 kilometer was er geen accomodatie. IK ga vanavond eens kijken hoeveel ik al gereden heb (en nog moet)

1. Jelle:
    Hoi Wijbrand
    Niet naar achteren en niet naar voren kijken.
    Hier en nu, gewoon om je heen.
    Bon courage.
  2. Leny:
    8 juli 2015
    niks km. tellen Wijbrand,gewoon stug doorfietsen
    de aanhouder wint!!!
  3. Ans Castelijns:
    8 juli 2015
    Hé gezellig, ook in het land. Geniet van je tocht. Hoe zuidelijker hoe gezelliger!
  4. Pros Gijselhart:
    8 juli 2015
    Hoop voor je dat je veel gaat genieten van landschap en gastvrijheid . Ik volg je blog in ieder geval . Ben benieuwd naar je belevenissen.
  5. José Jacobs:
    8 juli 2015
    Hé Wijbrand, gewoon km voor km fietsen, het is geen wedstrijd! Geniet van alles en wij genieten van je verhalen!
  6. Nel:
    8 juli 2015
    Wijbrand, je hebt de tijd en een mooie omgeving...
    En leuke overnachtingen zijn ook niet mis. Gewoon kletsen met Nederlandse bouwvakkers is ook leuk.
  7. Bea:
    8 juli 2015
    Het leven van een pelgrim gaat niet over rozen, maar uiteindelijk kom je elke dag een stuk verder. Aan het lekkere eten ligt het niet, het is ook belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Zet hem op. Ook groetjes van Willy.
  8. Betsy:
    8 juli 2015
    ben het helemaal met iedereen eens. leef op het moment en geniet.
    in het leven zijn er altijd omweggetjes en die horen er bij. X
  9. Annemarie:
    8 juli 2015
    Hee Flipper, zou dat verkeerd rijden een straf zijn voor het "papen pesten"... ?
    Vergeet niet om met mate te fietsen hè. Een echte pelgrim let niet op de kilometers.
    Wil je eens een foto maken van de mooie omgeving. Eten hebben we thuis ook. Heuveltjes niet.
    Veel liefs :)
  10. Betsy:
    8 juli 2015
    Ha ha Annemarie, dat dacht ik ook. Wat is dat met M..... en hun maag.
  11. Jesse & Siemjan:
    Bonsoir mon Frere,
    Ja jongen die Grieken zijn armoedzaaiers en lui; het lijken net Fransen, Russen, Italianen of ....... En het ergste is dat we het al in 2000 ruim voor de invoering van de euro wisten. Boeven zijn het die Grieken en je hebt het gewoon niet door. We hebben er natuurlijk veel aan verdiend maar toch ....
    Het is net als bij die Groningers: die konden toch weten dat hun huizen gingen verzakken en toen had je maatregelen moeten nemen net als bij de WMO.
    Het moest er even uit. Ik ga dit weekend kijken waar je precies zit. Donderdag ga ik met jouw vriendin op stap; zij komt eerst even gezellig bij ons eten.
    Tot morgen en gezond van de fiets afstappen hé.
  12. Leo bakker:
    9 juli 2015
    Doe maar rustig aan. Ik heb hierboven al veel wijze reacties gezien. Na een dag of tien gaat het dan makkelijker. Een lekker wijntje bij de lunch kan ook goed helpen om de moed erin te houden.
  13. Jesse & Siemjan:
    12 juli 2015
    Bonjour mon frère,
    Het is zondagnoon. En ik bewonder je eten. Ik zei niet teen Jesse: kijk dat kun je vanuit een tent met je camping gaz stelletje allemaal maken, Hij gaat er nu over nadenken om ook te camperen.
    We hebben gisteren weer een prachtige dag gehad; het had nog iets warmer morgen zijn (boven de 30). Ik weet jij zit daar niet op te wachten, maar het pelgrim idee is wel lijden.
    Ik heb net een boek van Karin Amstrong gekocht over de historie van God (drie goddiensten ontstaan in het Midden Oosten). Ik zal erop letten waar dat lijden vandaan komt. Ook het vasten is zoiets. Ik had wel de gedachte (op zich interessant) als Mohammed nu in Finland geboren was; was dan de Ramadan ook in deze periode gehouden (ik denk van niet).
    Dat is hetzelfde dat je bij zonsopgang yoga oefeningen moet gaan doen: In India is dat toch een stuk praktischer als in Nederland.
    Het is nu in Nederland een hele goede fietsdag en ik hoop dat het er ook één voor jou is. Denk er om gezond de fiets af komen en lekker je tentje opzetten.
    Groeten van Jesse en Siemjan